Неочаквано пътешествие - Чудните скали, крепост Овеч, Варна, село Казашко
Продължителност: 1 ден Подходящо за: Пролет, Лято, Есен Добавено на: 18.06.2018 г.
Разкажи ни твоето пътешествие

Дата на добавяне:
18.06.2018г.
Увод от автора:
Най-хубавите пътешествия са спонтанните. Този уикенд беше предвиден за почивка вкъщи и подготовка на дипломна работа, заради лошото време. В съботния ден обаче имах предчувствието, че ще ни се размине с бурята и трябва някак да се оползотвори денят. Бързо отворих дневника с набелязани за пътешествия обекти и начертах следния маршрут: Чудните скали край Провадия, крепостта Овеч и мостът в село Казашко. Подготвихме се с връхни дрехи, все пак прогнозата беше за буря, и потеглихме.
Продължителност: 1 ден
Подходящо за сезон: Пролет Лято Есен
Етикети:
Исторически За двойки За уикенда
Виж на картата
Разгледай галерия
1 Природна забележителност Чудните скали
От автора:
От Бургас тръгнахме посока Айтос, за да минем през прохода за Провадия. Чудните скали се намират след с. Добромир. Има мост, по който минава самия път над язовир Цонево. От него се разкрива чудесна панорамна гледка към природния феномен. Преди и след моста има отбивки за скалите, но ние предпочетохме да слезем пеша. Гледката е уникална. През самите скали има прокопан тунел, през който минава път. Честно казано, мен ме беше малко страх докато минавах през него, представяйки си масата скали надвиснала над главата ми. Мястото е много спокойно и приятно за почивка. Имаше рибари и няколко разпънати палатки. Захласнати по природните красоти, не видяхме черните буреносни облаци, които ни бяха застигнали и ни принудиха да побегнем към колата, за да останем сухи.
Съвет:
От моста стават чудесни панорамни снимки.
Рейтинг за Природна забележителност Чудните скали:
4.5 / 35 оценки
2 Крепост Овеч - Провадия
От автора:
От Чудните скали до Провадия разстоянието е около 30 км. Малко след като потеглихме от скалите започна да вали дъжд и се увеличи до степен на порой. Ентусиазмът ми за пътуване бързо се изпари заради пороя, който се изливаше навън. Малко преди Провадия обаче, дъждът намаля и скоро напълно спря. Щастливи от извадения късмет, се запътихме към крепостта по указаните табели. На входа ни посрещна уредникът на обекта, който ни каза, че всички посетители са си тръгнали заради проливния дъжд. Това беше добра новина за нас, защото означаваше, че ще можем да разгледаме и снимаме на спокойствие. От входа за крепостта изкачването няма и 5 минути, но каменните стълби са стръмни и неравни и трябва да сте с удобни обувки. От крепостта се разкрива страхотна гледка към града и към планината.
Съвет:
Подгответе се с удобни обувки за малкия преход към крепостта.
Входната такса е символична - 2 лв., а за ученици и студенти 1 лв.
Съветвам да платите и за беседа, понеже няма много информационни табели.
Понеделник - неделя: 09:00-18:00 ч. Виж работното време
слаб дъжд 23°C
днес 11° / 23° 26 апр 8° / 19° 27 апр 9° / 20° 28 апр 9° / 21° 29 апр 8° / 20°
Рейтинг за Крепост Овеч - Провадия:
4.8 / 38 оценки
3 Слънчев часовник на Морска гара - Варна
От автора:
След двете разходки, вече беше късен следобед и започнахме да си мечтаем за вечеря. Решихме да отидем и до морската ни столица, като го съчетахме и със среща с приятел. Избрахме си ресторант на Морската гара във Варна - клуб на докера, който препоръчвам с две ръце. Вкусна храна и прекрасна обстановка. След като хапнахме се разходихме до слънчевия часовник на гарата, хапнахме сладолед и отидохме на лов за красив залез.
Съвет:
Ако ще вечеряте в Клуб на докера е хубаво да си направите предварителна резервация, понеже нямаше свободни места навън и трябваше да се настаним вътре.
Планирано време: от 1 до 2 часа
слаб дъжд 17°C
днес 12° / 17° 26 апр 7° / 17° 27 апр 8° / 15° 28 апр 7° / 17° 29 апр 8° / 17°
Рейтинг за Слънчев часовник на Морска гара - Варна:
5.0
4 Моста в село Казашко
От автора:
Това е мястото, препоръчано в последната книга Отбивки, което е известно с красивите си залези. Селото се намира на 6 км. от Варна и е разположено на брега на Варненското езеро. Има няколко кея, които може да използвате за фон. Явно наистина мястото е "фотографско", понеже имаше и двама човека, заредени с камери, обективи и стативи, чакащи заветния залез.
Съвет:
Мястото е много романтично, не е далеко от Варна и е подходящо за ежедневни разходки.
слаб дъжд 20°C
днес 13° / 20° 26 апр 8° / 18° 27 апр 9° / 19° 28 апр 8° / 20° 29 апр 9° / 19°
Рейтинг за Моста в село Казашко:
5.0
Заключение от автора:
Това беше една прекрасна събота, в която си направихме малко непредвидено приключение, с което утолихме жаждата си за красиви гледки, вкусна храна и романтични залези. Поне за сега...