4 дни в Родопите
Продължителност: 4 дни Подходящо за: Пролет, Лято, Есен Добавено на: 13.03.2017 г.
Разкажи ни твоето пътешествие

Дата на добавяне:
13.03.2017г.
Увод от автора:
Родопите са магия. Вековни гори, зелени поляни, китни селца, язовири, водопади, буйни реки или малки поточета, пещери - очите се пренасищат с пейзажи и няма как да ти доскучае, затова обичам да се връщам там отново и отново.
Продължителност: 4 дни
Подходящо за сезон: Пролет Лято Есен
Етикети:
Планина За двойки За компания
Виж на картата
Разгледай галерия
1 Язовир "Въча"
От автора:
Шофирането покрай язовира е истинско удоволствие, защото пътят се вие по цялото протежение на водоема и разкрива чудесни гледки. Първо спираме на язовирната стена и ахваме – съоръжението е толкова огромно, че изначално си смаян, после се чудиш как е построено, за да обуздае цялото количество вода, а накрая се чувстваш много, много малък. Продължавайки по пътя гледките следват една след друга – язовирът е красив по всяко време на годината. За съжаление почти няма удобни отбивки за паркиране, така че за планираните фотопаузи се налага да повървим пеш по пътя. За почивка и кафе задължително спираме на хотел "Чилингира", откъдето се разкрива най-хубавата панорамна гледка към язовира с множеството плаващи в него дървени къщички.
Съвет:
Ако искате да си направите фотопауза, най-хубавата гледка е от хотел "Чилингира".
Планирано време: от 1 до 2 часа
Рейтинг за Язовир "Въча":
4.7 / 37 оценки
2 Буйновско ждрело
От автора:
Пътуването до с. Ягодина си е предизвикателство – озоваваме се на еднолентов път, който изисква бавна скорост и повишено внимание, погледите ни обаче са привлечени от високите отвесни скали от двете ни страни. На места скалите надвисват над пътя като естествен тунел и тайничко се молим да не ни затрупат. Невъобразима е мисълта колко време е било необходимо на водната стихия да образува този уникален феномен.
Природата наистина е най-добрият творец и респектира с творенията си.
Съвет:
Карайте бавно, защото пътят е тесен.
Рейтинг за Буйновско ждрело:
5.0 / 33 оценки
3 Ягодинска пещера
От автора:
До пещерата се стига лесно и е добре благоустроена – от дясната страна на пътя има удобен паркинг, осветена е, върви се по специално изградени пътеки, а водачът представя интересна беседа.
Пещерата е наистина красива – за първи път виждам такова разнообразие на скални образувания, измежду които множество драперии, цели стени с "леопардова кожа" и пещерни бисери. Особено развълнувана бях от близката ни среща с няколко прилепа, които спяха невъзмутимо, очевидно привикнали със светлината от прожекторите и тълпите от хора. Снимането в пещерата е забранено, затова пък си направихме фотопауза на римския мост над Буйновска река, който се намира близо до входа на пещерата.
Съвет:
Носете си топла дреха, защото температурата в пещерата е 6 градуса.
Виж в Google Maps
Зимен сезон (01.11 до 30.04.) – от 10:00 до 16:15 ч. Летен сез0н (от 01.05 до 31.10.) – от 9:00 до 16:15 ч. Зимен период – необходим минимум посетители за едно влизане – 6 възрастни с включена беседа Летен период – необходим минимум посетители за едно влизане Виж работното време
разкъсана облачност 22°C
днес 10° / 22° 17 апр 8° / 16° 18 апр 2° / 10° 19 апр 0° / 10° 20 апр 2° / 7°
Рейтинг за Ягодинска пещера:
4.8 / 94 оценки
4 Село Ягодина
От автора:
Нямах търпение да пристигнем, защото отдавна исках да посетя селото. Предварително бяхме резервирали стая в къща за гости "Милка", разположена в горната част на селото. Къщата е новопостроена, с много чисти и уютни стаи, и разполага с беседка на панорамна площадка, разкриваща гледка към цялото село и заобикалящата го планина. Сутрешното кафе е много по-сладко при такива гледки! Любезната дама Милка, с която разговарях по телефона, се извини, че няма да може да се срещне с нас лично и да се запознаем. За сметка на това с широка усмивка ни посрещна един добродушен дядо, който с нетърпение чакаше да се настаним, за да си поговори с нас. А като чу къде искаме да отидем, веднага даде напътствия, последвани от разказите къде и колко много навремето е обикалял из планината.
За вечеря отидохме в ресторанта на хотел "Ягодина". Толкова беше вкусно всичко, че се върнахме отново за закуска и за вечеря, като често прекалявахме с поръчките, което правеше изкачването до стаята ни доста трудно. :)
Съвет:
Вкусно хапване ще намерите в ресторанта на хотел Ягодина.
Планирано време: над 8 часа
облачно 24°C
днес 15° / 25° 17 апр 12° / 21° 18 апр 7° / 14° 19 апр 5° / 16° 20 апр 7° / 16°
Рейтинг за Село Ягодина:
4.8 / 2 оценки
5 Панорамна площадка "Орлово око" - Ягодина
Снимка: Опознай.bg Разгледай обекта
От автора:
Неколкократно ни предложиха изкачване до Орлово око с джип, но бяхме решили, че ще се разходим до там пеш и отказахме. Е, може би и това е интересно преживяване, но със сигурност не съжалихме за гледките, които се разкриха при изкачването по пътеката. Най-атрактивната пътека започва зад хотел "Мурсал" (има табела) и продължава зигзагообразно нагоре по склона. Отляво се вижда Буйновското ждрело, а отдясно се вижда цялото село. Изкачването ни отне доста време, но не защото пътеката е много стръмна, а защото често спирахме, за да снимаме и да се любуваме на пейзажа.
Когато обаче най-накрая стъпиш на платформата, гледката и съпътстващите емоции са неописуеми. Под краката зее бездна, най-долу е пътят, който се вие през Буйновското ждрело, а преминаващите по него коли изглеждат малки като детски играчки. В далечината остава село Ягодина, точно отсреща е село Чала. Накъдето и да погледнеш – планината в пъстроцветни есенни багри и разнообразни синьо-зелени нюанси. За тази гледка си струва да преодолееш дори страха си от високо!
Докато наснимаме всичко, денят наближи своя край. С жаден поглед обходихме за последно планината сякаш си вземаме довиждане и си обещаваме, че ще се видим отново. Върнахме се по черния път през гората, използван за офроуд разходките с джипове. Пътят ни изведе на голяма поляна точно по залез, когато отново застинахме на място, удивени от гледката – село Ягодина на фона на оранжево-червено небе в тон с есенната премяна на дърветата. Трудно се заспива след такъв ден, колкото и да си изморен!
Съвет:
Ако имате възможност, качете се и се върнете пеш - доста по-приятно е и има какво да се види.
Планирано време: от 4 до 8 часа
Рейтинг за Панорамна площадка "Орлово око" - Ягодина:
4.9 / 174 оценки
6 Екопътека "Дяволската пътека" - Борино
От автора:
Най-удобен е достъпът откъм село Борино. Ние обаче достигнахме до пътеката тръгвайки от Ягодина в посока към село Тешел. От лявата страна на пътя трябва да се следи за по-широка отбивка с голяма информационна табела, там може да се паркира, а пътеката започва от стръмна стълба, монтирана към скалите. Бях гледала много снимки на мястото, но по никакъв начин не могат да пресъздадат цялата емоция, която последва. Мястото определено е за любители на силни усещания, защото те зарежда с адреналин. Пътеката е изключително атрактивна – вие се през гората, отляво е реката, следват водопади, водни каскади, мостчета, ерозионни форми, но за да ги видиш, трябва да преодолееш всички стръмни дървени стълби, монтирани на места към отвесни 50-60-метрови скали. На пръв поглед стълбите изглеждат паянтови и изкачването си е чисто предизвикателство, но всъщност са много стабилни, а пътеката не се отклонява никъде и не можеш да се объркаш. Използвахме всяка възможност да снимаме, така си почивахме, след което отново поемахме по стъпалата, докато накрая не стигнахме до скална арка – т.нар. "дяволски мост", за който има поверие, че само Дяволът може да премине през него. Големи дяволи или не, минахме и ние, посредством пътека под самия мост, а някъде долу, през една цепнатина в скалите, се чуваше бушуващата река. Върнахме се по същия път към колата. Пътеката ни остави без дъх, но със сигурност се нарежда на челни позиции сред моите фаворити и нямам търпение да я посетя отново.
Съвет:
Носете си удобни спортни обувки за по-лесно изкачване и спускане по стълбите.
Планирано време: от 4 до 8 часа
Рейтинг за Екопътека "Дяволската пътека" - Борино:
4.8 / 68 оценки
7 Село Триград
От автора:
Поредното китно родопско селце. Имахме предварителна резервация за хотел "Дени", където ни посрещнаха любезно, починахме си добре в приятна и чиста стая, а вечерта собственичката на хотела чевръсто успя да нахрани с вкусно хапване нас и още 3 маси в малко ресторантче към хотела. През нощта цареше невероятна тишина, дълго време не се бяхме радвали на такова спокойствие. Жалко, че на следващия ден трябваше да се връщаме в града. Е, поне закусихме с огромни и страшно вкусни мекици с домашно сладко, така че си тръгнахме доволни и с усмивка.
Съвет:
За пренощуване препоръчвам мястото, където бяхме отседнали - хотел "Дени".
Планирано време: над 8 часа
разкъсана облачност 20°C
днес 9° / 20° 17 апр 7° / 14° 18 апр 1° / 9° 19 апр -1° / 9° 20 апр 1° / 6°
Рейтинг за Село Триград:
4.8
8 Пещера "Дяволското гърло"
От автора:
На входа на пещерата се посмяхме с водачката и забавната беседа, която ни поднесе, след което се спуснахме в пещерата. Пред погледа ни се разкри внушителна по размери зала с подземен водопад, чиито грохот отеква навсякъде. Някак зловеща е и мистериозна, но много, много впечатляваща и със сигурност запомняща се. Чувстваш се сякаш наистина си попаднал в пастта на някакво демонично същество, а и на всичкото отгоре измъкването е трудно – трябва да изкачиш 301 стъпала. Поглеждаш нагоре и виждаш малки светлинки, тях трябва да достигнеш, за да се измъкнеш. Тръгваме по стъпалата, като задължително спираме на изградените площадки, за да огледаме огромната Бучаща зала и водопада, който се вижда най-добре именно от тук. Когато застанеш на последното стъпало и погледнеш надолу, усещането е зашеметяващо – пред погледа ти се разкрива величествена бездна, а някъде долу смътно различаваш мястото, където си бил. Страхотно приключение!
Съвет:
След излизане от пещерата не бързайте да си тръгвате, защото вдясно от пътеката има площадка, от която също се разкрива хубава гледка за снимки.
Виж в Google Maps
Лятно работно време (май - септември) – 10.00 - 17.00 ч. Зимно работно време (октомври – април) – 10.00 - 16.00 ч. Виж работното време