Опознай родината си: Ловеч, Плевен и Велико Търново
Продължителност: 3 дни Подходящо за: Пролет, Лято, Есен Добавено на: 05.04.2017 г.
Разкажи ни твоето пътешествие

Дата на добавяне:
05.04.2017г.
Увод от автора:
Тръгваме от Пловдив сутринта в 7ч., минаваме Беклемето по пътя за град Ловеч. Разглеждане и опознаване на града. От Ловеч поемаме към град Плевен за посещение на Панорамата и връщане обратно. На следващия ден тръгваме за Деветашката пещара. Отбиваме се до Къкринското ханче, Крушунските водопади и потегляме към Велико Търново. Отделяме време за разглеждане на крепостта Царевец и посещение на музеи. На следващия ден се връщаме обратно към Пловдив.
Продължителност: 3 дни
Подходящо за сезон: Пролет Лято Есен
Етикети:
Планина Градски Култура Исторически За компания За сам човек За уикенда
Виж на картата
Разгледай галерия
1 Етнографски музей - Ловеч
От автора:
Експозицията показва как е живяло заможно търговско семейство и техния бит в края на ХІХ и началото на ХХв.
ул. "Христо Иванов – Големия" № 16 Виж адреса
Лятно: Понеделник - неделя: 09:00 - 13:00 ч.; 14:30 - 18:00 ч. Зимно: Понеделник - неделя: 09:00 - 12:00 ч.; 13:00 - 17:00 ч. Виж работното време
облачно 13°C
днес 7° / 13° 21 апр 6° / 16° 22 апр 3° / 14° 23 апр 7° / 14° 24 апр 8° / 14°
Рейтинг за Етнографски музей - Ловеч:
4.3
2 Деветашка пещера
От автора:
Пещерата е едно от трите най-големи местообитания на прилепни колонии в Европа.
Виж в Google Maps
Ноември - март: Вторник – четвъртък: 8:00 – 17:00 ч. Петък - неделя: 9:00 – 18:00 ч. Април – октомври: Вторник – четвъртък: 9:00 – 18:00 ч. Петък - неделя: 10:00 – 19:00 ч. Понеделник – почивен ден Виж работното време
облачно 15°C
днес 9° / 15° 21 апр 7° / 18° 22 апр 5° / 16° 23 апр 9° / 15° 24 апр 9° / 17°
Рейтинг за Деветашка пещера:
4.9 / 60 оценки
3 Къкринско ханче
От автора:
Екскурзовод ще ви запознае с интересни факти за живота и залавянето на Васил Левски.
Виж в Google Maps
Зимен сезон: Понеделник - неделя: 9:00 – 12:00 ч.; 13:00 – 17:00 ч. Летен сезон: Понеделник - неделя: 8:30 – 12:00 ч.; 13:30 – 17:30 ч. Виж работното време
облачно 12°C
днес 6° / 13° 21 апр 5° / 16° 22 апр 3° / 13° 23 апр 6° / 13° 24 апр 7° / 13°
Рейтинг за Къкринско ханче:
5.0 / 12 оценки
4 Водопад "Зелената скала"- Крушуна
От автора:
Водопадите са се образували по поречието на р. Пройновска, извираща от Крушунската пещера.
Планирано време: от 1 до 2 часа
облачно 15°C
днес 8° / 15° 21 апр 7° / 18° 22 апр 5° / 16° 23 апр 9° / 16° 24 апр 9° / 16°
Рейтинг за Водопад "Зелената скала"- Крушуна:
4.8 / 12 оценки
5 Крепост Царевец
От автора:
Крепостта е в непосредствена близост до центъра на гр. Велико Търново. Мощните й крепостни стени, порти и кули охранявали столицата на Второто българско царство.
Планирано време: от 2 до 4 часа
Виж в Google Maps
Април - Октомври: 8:00 - 19:00 ч. Ноември - Март: 9:00 - 17:00 ч. Виж работното време
облачно 12°C
днес 6° / 13° 21 апр 5° / 16° 22 апр 5° / 15° 23 апр 8° / 14° 24 апр 9° / 14°
Рейтинг за Крепост Царевец:
4.9 / 165 оценки
Заключение от автора:
Цялото пътешествие беше незабравимо. В град Ловеч посетихме Стария град, както и много музеи. Етнографския комплекс, който е включен в 100-те национални туристически обекта, се състои от две къщи - Драсовата къща и съседната на нея Рашова къща. В Драсовата къща ни разказаха за живота и бита на заможно търговско семейство. Съседната Рашова къща пък е завещана на Етнографския комплекс от нейния собственик Ненчо Рашев - местен учител и любител-музикант.
След тази дълга обиколка и безспирно пътуване, посетихме панорамата в Плевен. Панорамата "Плевенска епопея 1877 г." е художествен музей, построен от плевенчани в чест на 100-годишнината от Освобождението на Плевен и в памет на загиналите руснаци, румънци и българи. Картини от Плевенската панорама могат да се видят като се обиколят 3-те етажа на музея. За съжаление, снимането на картините е забранено с глоба, но пък със сигурност посещението на музея е запомнящо. Така приключи първия ден за нас.
На следващата сутрин посетихме Деветашката пещера известна с това, че там живеят 15 вида прилепи и много други бозайници. Продължаваме към Къкринското ханче и ви препоръчваме да го посетите и вие. След него идва ред и на Крушунските водопади с невероятната си гледка и красив пейзаж. Решите ли да посетите водопадите имайте предвид, че вече няма как да се стигне до пещерата, от която извира водата, поради срутване на скали по пътя.
Не на последно място, но и моментно решение за нас, беше да посетим крепостта Царевец във Велико Търново. За съжаление нашата обиколка беше само за 2 дни, като на втория ден трябваше да се върнем обратно в Пловдив. Обиколихме крепостта за кратко, разказаха ни за нея... но ние решихме, че на следващото пътуване ще се върнем отново тук и ще разгледаме всичко във Велико Търново.

Разказах ви на кратко за нашата двудневна обиколка, която беше толкова интересна, научихме доста неща от посещението на музеите и се забавляваме много. Пожелавам ви и вие да посетите тези местенца, както и всички други туристически обекти - има какво да се види и научи винаги.